Bir fikrin doğum sancısı |
Zor bir kelime. Vizyon kısaca geleceği görebilme veya öngörebilme yeteneğidir.
Vizyon bilgiyle ve farkındalıkla beslenir. Vizyon sahibi insanların önünde geleceği gösteren bir küre yoktur. Vizyon sahibi insanlar siyasi, ekonomik, sosyal, bilimsel ve teknolojik alandaki gelişmeleri sürekli takip eder ve bunlar üzerinde kafa yorarlar. Çevrelerini analiz ederler. İnsanlara yakın yaşarlar,toplumsal ve kültürel değerlerin içinden beslenirler.
Bir fikrin vizyonu, gelecekteki yerini doğru konumlandırmasıdır: ne kadar büyüyecek, hangi teknolojik unsurları yapısında barındıracak, ne gibi inovasyonlara ön ayak olacak, başka iş modelleri ile nasıl ortaklıklar yapabilecek, ömrü ne kadar olacak ve B planında neler olucak.
Bir fikrin sahip olduğu iş modelinden başka iş modellerine dönüşebilme yeteneği, doğru bir vizyona sahil olduğunun göstergesidir. Vizyoner yaklaşımda sürekli büyüme esas değildir, hayatta kalma ve ticari değerini koruma esastır çünkü gelecek tamamen bilinemez veya öngörülemez. Rüzgarın nereden eseceğini tahmin edebilirsiniz ama o rüzgarı siz yaratmadıysanız şiddetini bilemezseniz. Günümüzde bu bilinmezliğe ve vizyonerliğe en güzel örnek marka konumlandırmasıdır. Bir fikrin geleceğin bilinmezliğine yapacağı en doğru yatırım marka değeri yaratmaktır.
Sevda ÇUBUK
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder