Bilgi Çağı Tüketicisini Kodluyoruz |
Bu modelin belli başlı özellikleri şu şekilde olacaktır diye düşlüyorum :
% 100 İnternet Kullanıcısı
*İnterneti gün içerisinde aktif olarak kullanan
* Mobil interneti aktif olarak kullanan
* İnternetten alışveriş yapan
* Sosyal medyayı aktif olarak kullanan
* Sanal mağazalarda yolunu bulabilen
Ürün Bilgisine Sahip
* Ürünler hakkında bilgi sahibi
* Ürünleri aldığı firma ile iletişim içinde : iletişimin güvenliği içinde
* Bilişsel deneyim : sanal mağazalarda ürüne dokunmak, koklamak, tatmak, hissetmek yok:
O yüzden ürün hakkında ihtiyacımızı görecek kadar - kalitesini sorgulayabilecek kadar bilgi sahibi olmalıyız.
Ürün Deneyimine Sahip
* Ürünleri kullanarak deneyimlemiş
* Ürünlere ait her türlü 5 duyuya hakim
* Firması ve ürünleri ile duygusal bağ kurmuş
Bilgi Çağı Navigasyon Aracı : GÜVEN
*Fiziki mağazaların kalkması ile birlikte tüketici ürün raflarında ve ürün stantlarında psikolojik olarak kontrol altına alınamayacağı için, internet ortamında tüketici yalnız olduğu için, marka ve güven en büyük değer ve katma değer olacak .
Ticari Zeka
*Tüketici diğer markalarla fiyat karşılaştırması yapabilecek kadar piyasa bilgisine sahip olmalı
* Kullandığı ürünün avantajlarını iyi bilmeli
* Ürünü satın almanın ötesinde tüketici olarak ürün üzerinde bir hak görerek her türlü indirim kuponu, puan avantajından yararlanmak ister: o yüzden alışveriş yaptığı markanın üyesi olur, markayı kendine bağımlı kılar.
Bilirkişiler : Ürün Danışmanları - Marka Elçileri
*Markaların etrafımızdaki temsilcileri her yerde olacak: bize bizden yakın olacaklar . Bir telefon mesafesinde her türlü danışmanlığı alabileceğimiz, bizi tanıyan, yaşam standardımıza ve hayatımızdaki değişimlere hakim yol arkadaşlarımız.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder