Çeviri

16 Temmuz 2014 Çarşamba

Burada tek AŞK var, huzura duyulan AŞK ...

Heredot der ki:

Bozcaada Sokakları

Bozcaada Kale Önü

Bozcaada Ulaşım
Yunan Mitolojisinde Tenedos adıyla anılan Bozcaada, Çanakkale'ye bağlı, Türkiye'nin köyü olmayan tek ilçesidir. Türk ve Rum mahallelerindeki tarihi evler, yaz sezonunda hafif serin iklimi, güzel şarapları, temiz havası, soğuk denizi ve sakinliği ile dinginlik ve istirahat beklentisi olanlar için ideal bir yerdir.
5 günlük Bozcaada gezimizde çok keyifli bir tatil geçirdik: İstanbul'dan saat 24:00'da otobüsle hareket edip, Tekirdağ-Keşan yolu üzerinden Geyikli'ye oradan da arabalı vapur ile Bozcaada'ya geçtik. Yolculuk yaklaşık 7-7:30 saat sürdü. Bozcaada ufukta görüldüğü zaman gözümüze ilk çarpan tüm muhteşemliğiyle bizi karşılayan güzel kalesi oldu. Sağ tarafta kale ve önünde hem denize girilen hem de kafe ve dinlenme yerleri olarak kullanılan kafelerden oluşan, salıncakları, hamakları ve büyük koltukları ile keyifli bir mekan, sol tarafta balıkçı kayıklarının toplandığı şirin bir kıyı, tüm bunların arkasında da tek katlı, iki katlı tarihi evler ve butik oteller. Ara sokaklar çiçeklerle dolu, Arnavut kaldırımlar her yerde, ada hemen sizi sarıp sarmalıyor.Adanın genel konseptine baktığınız zaman rahatlık, konfor ön planda.

Kaik Beach
Adadaki ilk günümüzde butik otelimize yerleştikten sonra çevreyi keşfe çıktık. Otelimizde ev reçellerinden, ezine peyniri , ege zeytinlerinden oluşan lezzetli bir kahvaltıdan sonra ada merkezinde , kalenin arkasında güzel bir plaja gittik. Aslında orta büyüklükte bir beach. Kocaman şezlonglar, pufuduk büyük yastıklarla tam bir keyif mekanıydı. Burada o kadar rahat ettik ki, diğer plajları gezmek için kendimizi dürtmemiz gerekti: Kaik plaj olarak da geçen bu yere giriş ücreti 20 lira, kafesi var her türlü çay, kahve, alkol , yemek ihtiyacınızı karşılayabiliyorsunuz. Güzel bir kale manzarası , rüzgar gülleri manzarası ve tabi ki deniz manzarası var. İlk günün akşamı Bozcada sokaklarında gezdik, bol bol fotoğraf çektik. Çiçeklerle bezenmiş evlerin duvarları, her bir dükkanda yerel motifler, deniz figürleri, buraya özgü aksesuarlar var. Sade, şık ve sevimli tasarımlarla dolu her yer. Adada her köpek ve kedinin bir ismi var, ada halkı onları da bağrına basmış :) .

Mantı
Ada hayatı boyunca öğlenleri hep aynı yerde yemek yedik; harika mantı, etli yaprak sarması, çiğ börek, ev köftesi ve gelincik şerbeti yapan bir teyzemiz vardı, Sarmaşık hamur Evi, fiyatları da çok uygundu. Teyzemiz çok mütevazi ve misafirperverdi, harika çiğ böreğinin tarifini bizimle paylaştı. Şimdi ben de sizinle paylaşıyorum :
Çiğ böreğin hamurunun sırrı: Malzemeler göz kararı, siz kişi sayısına göre ayarlarsınız. Biraz un üzerine çok az tuz ekliyoruz.Yarım şişe soda+yarım çay bardağı su unumuzun üzerine ilave edip yoğuruyoruz. Bu hamuru 2-3 gün dolapta bekletip, taze bir şekilde kullanabiliyormuşuz.

Kıyması: soğanı rendeleyip suyunu sıkarak uzaklaştırıyoruz.Kıyma+soğan+1-2 kaşık su+karabiber+tuz karıştırıp bir kaşık yarıdımı ile sürülebilecek kıvama gelene kadar eziyoruz. Harcımızı hamurumuzun üzerine koyup, yarım ay şeklindE kapatıyoruz, derin ve kızgın yağda pişiriyoruz. Rengi altın sarısı olduğu an yağdan alabiliriz. Afiyet Olsun ...

Tekne Turu
Adada ikinci günümüzde tekne turuna katıldık. Sabah 11:00, akşam 18:00 saatleri arasında adanın güzel koylarını gezdiğimiz,lezzetli bir deniz üstü balık mangal yaptığımız, keyifli bir tura katıldık. Hava o kadar güzel ki tekne tutu esnasında, denizden gelen püfür püfür bir esinti, bebekler gibi uyuyorsunuz :), yanınızda hafif bir örtü getirmeyi unutmayın. Teşekkürler Titanik. Yemeğin içinde olduğu tekne tur fiyatı 50 lira ...

Bozcaada Gün Batımı
Üçüncü günümüzde akşam 18:00 gibi Gün Batımı turuna katıldık. Bu tura ada gezisi de deniliyor, dolmuşla gidiyorsunuz. Yaklaşık 3 saatlik bir gezi. Bir şarap evinde tadım yapıyorsunuz, tabiki alışveriş de yapabilirsiniz. Akvaryum koyunu, Ayazma plajını görüyorsunuz. Son noktada Rüzgar Güllerine ve Fenere gidip gün batımını izliyorsunuz. Çanakkale'nin plakası 17 olduğu için 17 adet Rüzgar Gülü var:2000 yılından beri hem Bozcaada, hem de Çanakkale'nin enerji ihtiyacı bu rüzgar türbinlerinden sağlanıyor. Gün Batımı gezisi ücret tarifesi 20 lira ...

Bozcaada Müzesi
Adadaki son günümüzde Bozcaada Müzesini gezdik. Giriş 5 lira ... Resimler, orijinal belgeler, madalyalar, bölgeye ait tarihi kalıntılar, kullanılan eşyaların olduğu Bozcaada tarihini güzel bir şekilde anlatan özenli ve duygu dolu bir müzeydi. Müzeden çıkmadan hatıra defterine adayla ilgili duygu ve düşüncelerinizi yazarak adada kendinize unutulmayacak bir hatıra bırakıyorsunuz.
Müzeyi web sayfasından inceleyebilirsiniz. http://bozcaadamuzesi.net/

Bozcada çarşısında bir çok hediyelik eşya satan, reçel, zeytin ve bölgeye özgü yayla adaçayı, dağ kekiği satan açık havada tezgahlar var. Hediyelik eşyalarınızı buradan alabilirsiniz veya ben daha özel bir şey bakıyorum derseniz favorilerim Siar Souvenir Shop (Hediyelik Eşya ) ve Dantela ... Dantela'da harika elbiseler-hepsi pamuklu dokuma ve el işlemesi, şallar ve aksesuarlar var. Buradan çok şık , kumaşı tenle dost iki şal aldım, giymeye kıyamıyorum ... Lezzetli dondurma yemek için Ada Dondurmacısı, harika tatlı ve unlu mamuller için Çiçek Pastanesi ,İstanbul'u aratmayan lezzetli pideler için Yayım Pide Salonu, Şarap içmek için Polente Şarap , deniz manzarası eşliğinde romantik dakikalar için Fuska Bar, yine deniz kenarında akşamları dinlenmek için Rıhtım Kafe ... Bu arada internet tüm kafelerde var ...

Ada Dondurmacısı
Polente Şarap
Çiçek Pastanesi
Akvaryum Koyu

Üzüm Bağları

Çiçek Dondurma

Biz adadaki 5 günümüz boyunca Gümüş Otel'de kaldık: Ada merkezinde oluşu , Gamze ve Yeliz kardeşlerin samimi ve misafirperver yaklaşımı, fiyatının makul oluşu ile çok rahat ettiğimiz bir yer oldu. Tatlı kedisini de unutmamak gerekir, Safiş kalbimde taht kurdu. Bozcada'da daha özel odalar isteyenler için Kaikas adlı bir otel var, vip odaları ve suitleri olan , merkezde bir otel. Balayı çiftleri ve daha konforlu ve özel tasarıma sahip odalarda kalmak isteyenler için güzel bir seçenek.

Adada benim en çok hissettiğim şeylerden biri de burada bebekler çok mutlu ve sağlıklı :)) Adanın sessizliği, havasının temiz ve serin oluşu , bebekli aileler için burayı bir cennete çeviriyor. Her ara sokakta bir anneyi bebeğine mama verirken görmek mümkün... Ayrıca temiz havasından dolayı burada yediğiniz her şey çok lezzetli geliyor, nerede içerseniz için çaylar da çok lezzetli. Bu yüzden iştah problemi olan çocuklar ve yetişkinler için şifa olabilecek bir yer olduğunu düşünüyorum. Ada geneline baktığımız zaman üniversite gençleri, genç çocuklu aileler turist konseptini oluşturuyor.

Adaya gelirken ;

Akşamları kullanmak için uzun kollu hafif hırkalar,
Plaja gelirken veya tekne gezisi için hafif bir örtü ,
Rahat kıyafetler getirmeyi unutmayın.
Bayanlar için,sokaklar arnavut kaldırım olduğu için topuklu ayakkabılara ihtiyacınız yok.
Hazırlayabileceğiniz en hafif seyahat çantasını hazırlayın ve bu ortamın dinginliğinin tadını çıkarın.
Aklınızın bir köşesinde bir gün buraya yerleşme ihtimalinizin olmasına da hazırlıklı olun.
Daha fazla resim ve paylaşım için facebook grubumuza katılabilirsiniz .