Çeviri

19 Kasım 2014 Çarşamba

Bilgi Ekonomisi Satış Aracı: İçerik Pazarlama


İnternet ve mobil teknolojilerin hayatlarımızda önemli bir yer edinmesiyle, digital dünya için üretilen içerikler de büyük önem kazanmıştır.

Markaların konumlarını güçlendirmelerini, müşterilerine seslerini ve kampanyalarını duyurmalarını ve internette nefes almalarını sağlayan içerik yönetimi bir meslek dalını da hayata geçirdi. İçerik pazarlaması bu konuda uzman kişiler tarafından, profesyonel bir bilgi birikimine sahip, kalemi güçlü, interneti koklayıp,
trendleri takip edebilen ve yönlendirebilen, internet kullanıcılarının dilinden anlayan kişilerden oluşur.

İçerik Pazarlama

İçerik pazarlamada istikrar esastır. Güvenli ve özgün içerikler düzenli bir şekilde okuyucuya ulaştırılmalı, sosyal medyada paylaş butonları ile paylaşma imkanı okuyucuya verilmelidir. Unutmayalım içeriğin etkisi paylaşıldıkça artar. Firmalar için içerik pazarlama ile ilgili bir bütçe ayrılmalı, editörlerden oluşan deneyimli bir ekip kurulmalı ve performansları düzenli aralıklarla ölçülmelidir. İçerik pazarlama bir sonuç değil bir süreçtir. Marka yatırımlarında olduğu gibi meyvesini uzun dönemde verir, bu nedenle firmalar bu alandaki çalışmalarda sabırlı olmalıdır. İnternette yayınladığınız ve etiketleyerek arama motorlarına kayıt ettiğiniz bir içerik hiç kaybolmaz ve okuyucusuna ulaştığı ölçüde hayatta kalır. Bu nedenle içerik stratejileri gündem, trendler ve okuyucu yorumları doğrultusunda sürekli revize edilmeli ve güncellenmelidir.

İçerik türleri bilgilendirici/ eğitici veya komik/eğlenceli olabilir. Hedef kitleniz ve seçtiğiniz konu burada belirleyici unsurdur. İçerik yazarken dikkat etmemiz gereken hususlar vardır: Örneğin içeriklerimiz reklam kokmamalı. Bir duyguyu, bir düşünceyi içermeli, bir değere işaret etmeli. Okuyan tarafından çabuk algılanmalı, düşündürmeli ve bir duygu yaratmalı. İçerik yazarken okuyucuya doğru bilgiler vermeli, okuyucuyu bu konuda şüpheye düşürmemeliyiz. Gerekirse kaynak gösterimi yapmalıyız.

İçerik yazmak bir sanattır, incelik ister, emek ister. Renkli bir hayal gücü, keskin bir zeka ister. İçerik olarak yazılı ve görsel medyayı da örnek gösterebiliriz. Videolar, makaleler, resimler, karikatürler, anketler, bannerlar bir internet sayfasında gördüğümüz her şey bir içerik türüne örnektir. İçeriğin görsel unsurlar taşıması yanında, metinsel olarak zenginliği, kullanılan dilin akıcı olması, okuyucusuna dokunması, okuyucusunun tarafında olması çok önemlidir.

İçerik yazdığınız alana göre izlediğiniz strateji ve kalem şekliniz farklı olur. Sosyal medyada paylaşılan içerikler görsel odaklı, yüzde hafif bir tebessüm uyandıran, trendleri takip eden, gündemle uyumlu içeriklerdir. Daha konuşma dilinde yazılır, samimi bir havası vardır.

Bloglarda, firma web sitelerinde yazılan içerikler ise daha bilgi odaklı ve ciddidir.

Bir ürün ile ilgili pazarlama içeriği yazdığınızda yine ürün bilgilerini içeren ama bir taraftan da kullanıcı deneyimlerine yer veren içerikler yazmalısınız. Ürünü satmaktan ziyade tanıtacak, faydaları üzerine odaklanacak yazılar yazmalısınız.

İçerik yazarken çok önemli bir husus da içeriğin özgün olması, SEO kriterlerine göre kopya içerik olmamasıdır. Özgün olmayan içerikler web sitelerinin pr değerlerini düşürür, google ve diğer arama motorlarında web sitenizin alt sıralarda görünmesine neden olur. Bunun tersi bir durum da içeriğiniz ne kadar özgün olursa, arama motorlarında o kadar üst sıralarda yer edinirsiniz, hedef kitlenize çabuk ulaşırsınız ve sitenizin pr değerinin yükseltmiş olursunuz.

SEO uyumlu içerikler yazarken anahtar kelimeler doğru seçilmeli, böylece rakiplerinizle rekabet gücünüzü arttırmış olursunuz. Doğru etiketlemeler yapılmalı, doğru url seçimi, anahtar kelimelerin doğru ve etkin kullanımına dikkat edilmelidir. Kullandığınız resimlere de başlıklar vermelisiniz.

İçerik deyip geçmeyelim. Bugün içerik internetin kalbidir, hedef kitlenizle digital ortamda sağlıklı ilişkiler kurmanın en etkili yoludur. Kaliteli ve özgün içerikler web dünyasını realiteye yaklaştırır ve kullanıcıların internette daha sık vakit geçirmesini sağlar. İçerikler ne kadar gerçekçi olursa internet kullanıcısı web dünyasını o kadar sahiplenir ve hayatının bir parçası yapar.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder