Çeviri

22 Ekim 2014 Çarşamba

KRAL ÇIPLAK / KALİTE BİR İHTİYAÇ

22 Ekim 2014

Bu hikayeyi çoğunuz duymuştur. Kral kendine ne söylenirse inanır, etrafındakiler korktukları için dürüst olamazlar, bir yalanlar ve dalkavukluk silsilesi sürüp giderken, bir gün bir çocuk kralın çıplak olduğunu görür ve avaz avaz bağırır. Çocuklara yalan söyletemezsiniz ya da numara yaptıramazsınız, onlar çocuk olmanın tabiatı içinde her şeyi çok doğal karşılar ve doğal tepkiler verir.

Kral çıplak ...

Benim kral çıplak derken kastettiğim tabi ki ekonomi yani para veya tersten gidelim tüketim açlığımız. Tüketim açlığımızın temelinde de ruhumuzdaki açlık var. Ama biz bu gerçekle yüzleşemeyecek kadar gururluyuz, alınganız veya çaresiziz. Ruhumuzdaki açlığı gidermenin yolu sağlıklı iletişim, yaşam kalitesi, değerler üzerine kurulmuş bir hayat ve düşünme becerimizi, muhakeme yeteneğimizi geliştirmekten geçiyor.

Günümüzde kalite artık bir ihtiyaç.


Kalite

Sanayi toplumunda kalite bir lüks olarak anlatıldı bize. Bilgi çağı toplumunda kalite bir ihtiyaçtır.

Günümüzde kalite bir ihtiyaçtır ve ürün/ müşteri konumlandırması kalite parametreleri göz önüne alınarak yapılmalıdır. Kalite klasik ihtiyacın birkaç adım ötesinde olandır.

Sözkonusu kalite olunca itirazlar kesilir çünkü güven vardır, kişi bu ürün veya hizmetle doyacağını bilir. Kalite işini iyi yapan firmaların imzasıdır.

                   Sevda ÇUBUK
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder