Çeviri

23 Ekim 2014 Perşembe

ÖNSÖZ

 23 Ekim 2014

Kitabımda girişimcilik ruhunun ve yaratıcı fikirlerin nöropsikososyokültürel yapısına değindim. İnsanda duygusal zekanın oluşma evrelerini çok değerli bir uzman olan Margaret Mahler'in kitabından yararlanarak yazmaya çalıştım. Girişimci ruhun sahip olması gereken değerlerden, evrene ve insanlığa karşı olan sorumluluk duygusunun bütünlüğünden bahsettim.

Girişimci ruh

Girişimcilik bir ruhtur, yaşama tarzıdır. Bu nedenle çocukluk çağından itibaren multidisipliner bir çalışma yöntemi ile bu ruha sahip çocuklarımızın beceri ve yetenekleri geliştirilmelidir.

Başarılı girişimler başarılı ekosistemlerde büyümüş girişimcilerden çıkar. Girişimcilik ekosistemi girişimcinin hayatının önemli bir kısmını oluşturur, bu yüzden bilgiyle beslenmeli, yaratıcılık ile geliştirilmelidir.

Multidisipliner fayda modeli ile 21. y.y. 'ın kalite algısına bir iyileştirme yaptığımı düşünüyorum. Sanayi toplumundan bilgi toplumuna geçişte kalite algımız da artık değişmeli, ihtiyaçtan birkaç adım öteye gidip kalitenin kendisi bir ihtiyaç olarak kabul edilmelidir.

İnternetin hayatımızdaki ve bir girişimci olarak geleceğimizdeki rolü çok önemli. İnterneti etik kullanma, profesyonel bir şekilde hayatlarımızı web dünyasına taşırken dikkat etmemiz gereken noktalardan bahsettim.

 
Girişimcilik ruhu yaşama değer katan, anlam katabilmeyi başaran herkesin içinde olan bir ruhtur. Bu ruhu yaşatabilmek bizim insanlığa yapacağımız en değerli yatırımdır.

Keyifli okumalar ...

                    Sevda ÇUBUK

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder